Kézzel kell emelni? 

Így kell ezt profin csinálni!

Nem biztos, hogy minden raktárban van lehetőség, vagy akár egyáltalán szükség arra, hogy targoncákkal, és egyéb gépekkel történjen az áruk rakodása.

Ha viszont emberi erővel kell valamit felemelni és arrébb helyezni, akkor nem mindegy, hogyan tesszük.

Minden évben rengetegen kerülnek kórházba azért, mert nem ismerik a nehéz tárgyak emelési technikáját: ha nem a megfelelő izmokat, ízületeket terheled, akkor nagyon komoly, akár hosszú távú sérüléseket szerezhetsz magadnak.

Ismerd meg, és tanítsd meg alkalmazottaidnak is a most következő 9 lépést, és nem kell attól tartanod a jövőben, hogy egy nehéz tárgy rosszul emelése miatt valaki hetekre, vagy akár hónapokra kiesik a munkából! 

Ezeket tedd meg, mielőtt még elkezdenéd!

Minden komolyabb tárgymozgatáshoz elő kell készülni: ebben az esetben két fő feladatod van:

1.

Nézd meg, milyen nehéz a tárgy – ha már ebből látszik, hogy túl sok lesz neked, akkor inkább ne kockáztass, és kérj segítséget valakitől.

2.

Tervezd meg az utat, és gondoskodj róla, hogy semmilyen akadályba ne ütközhess a cipelés során.

Ha ezek megvannak, akkor kezdheted is az emelést! 

1. lépés: legyen biztos alappozíciód!

Mielőtt felemelnéd a nehéz tárgyat, először a saját beállásodat ellenőrizd!

Állj széles terpeszben, vállaid legyenek egyenesesek, az egyik lábad egy picit legyen előrébb, mint a másik.
Ha ezeket betartod, akkor máris jobb egyensúlyi helyzetben vagy, és nehezebben fogsz kibillenni – ezt az alapállást egyébként harcművészetekben is használni szokták. 

2. lépés: guggolj!

Guggolj

Ha készen állsz, akkor egy egyszerű guggoló mozdulatot kell csinálnod, olyan közel az adott tárgyhoz, amennyire csak lehet.

Ha nagyon nehéz az adott tárgy, akkor az egyik lábaddal akár le is térdelhetsz, hogy megkönnyítsd a mozdulatot.

3. lépés: figyelj a tartásra!

Ahogy elkezdesz fölfelé emelkedni, igyekezz megőrizni a helyes tartásod.

Egyenesen előre nézz, hátad maradjon egyenes, mellkasod kitolva, vállaid hátrahúzva.

A rossz póz nem csak hátfájást, de gyorsabb kimerültséget, migrént, sőt, még akár szívproblémákat is okozhat. 

4. lépés: lassan emelj!

Nem sietsz sehova, és bár azt hinnéd, minél tovább vannak terhelésnek kitéve az izmaid, annál rosszabb, valójában a túl hirtelen mozdulatok sokkal veszélyesebbek tudnak lenni. 

5. lépés: ne dőlj előre!

Emelés közben semmiképp se dőlj előre, mert ezzel nem a térdeidre és a csípődre bízod a súlyt, hanem a hátadra.

Ugyanezen okból ne is fordulj semmilyen irányba – maradjon a derekad teljesen egyenes! 

6. lépés: tartsd közel magadhoz a tárgyat!

Amennyire csak tudod, tartsd magadnál, valahol a köldököd magasságában az adott tárgyat, hogy a súlypont a megfelelő helyen legyen.

7. lépés: ne emeld a fejed fölé!

Pontosan az előző pontban megfogalmazott ok miatt nem szabad, hogy az adott tárgy magasabbra kerüljön a fejednél – főleg nem úgy, hogy közben a karjaid is nyújtva vannak.

8. lépés: a lábaddal válts irányt!

a lábaddal válts irányt!

A mindennapok során a legtöbben azt szokjuk meg, hogy néha a törzsünket előbb mozdítjuk egy adott irányba, mint a lábunkat – ezt tilos megtenni nehéz tárgyak cipelése közben!

Ha irányt váltasz, akkor a csípőddel kezdj el arrafelé fordulni elsőként, a vállad és a törzsed pedig ezzel együtt mozogjon! 

9. lassan tedd le!

Végre megérkeztél a célállomáshoz: most is legyél olyan körültekintő, mint eddig!

A tárgyat ismét lassan, guggolva tedd le a helyére, csak a térdeidet és a csípődet terhelve.  

Ezeket ne csináld!

Végezetül néhány jó tanács arról, hogy miket kell feltétlenül elkerülnöd a cipelés során:

   • Ne tartsd vissza a lélegzeted!

   • Ne a doboz oldalát fogd az alja helyett!

   • Ne takard el semmivel az utat a szemed elől!

   • Ha pedig nem lehet emelni, akkor mindig told a tárgyat, ne pedig húzd!

Biztonságos rakodást kívánok! 

HotelReal