Pár éve már a Vízműveknél dolgozom a logisztikai területen, mint raktári csoportvezető. A raktárban a Vízmű működéséhez elengedhetetlen más-más méretű csöveket, mérőeszközöket, valamint különféle zárszerkezeteket tárolunk. Nagyon szeretem a munkámat, mert imádom a rendszerezést, szervezkedést, ezért ezt a pozíciót teljes mértékben nekem találták ki. A beosztottjaim szerencsére könnyen alkalmazkodó emberek, akik igyekeznek mindig eleget tenni a kérésemnek. Fontos nálunk a fegyelem és a határidők betartása, hisz nem csúszhatnak a ki-és beszállítások. Egy éve a vezetőség arról döntött, hogy szeretnék felújítani a raktári létesítményeinket, így pár hónap káosz következett. Hogyan lehet úgy átalakítani egy munkahelyet, hogy az ne zavarja a benne folyó munkát? A válasz egyszerű: nehezen. Jó pár hónap szervezés és rengeteg megbeszélés kellett hozzá, hogy egyáltalán belevágjunk a dologba. A Vízmű vezetőinek több kisebb-nagyobb tárgyalása után megszületett a költségvetés a felújításokra és leszerződtünk a felújításokat végző céggel is. Az én feladatom volt az állomány tájékoztatása a változásokról. Mivel fokozatosan építették újjá a raktárakat, az állomány átszervezésével megoldható volt az építési területek szabadon hagyása. Mikor a már hónapokig húzódó hercehurca kezdett alább hagyni, a felettesem rám bízta a raktárak belső bútorzatának lecserélését. Ez egy igen felelősségteljes feladat volt, hisz olyan cégeket kellett találnom, akik garantálni tudják a minőséget és a tartósságot, valamint strapabíró termékeket kínálnak, amik kiállják az idő próbáját is.
Először a burkolatok cseréjével kellett foglalatoskodnom, beletelt jó pár hétbe, míg sikerült találnom egy céget, akik ki is tudtak jönni felmérni. A felmérés után kapott ajánlat elfogadása után következett a burkolatváltás, ami a vártnál tovább tartott. A csúszás miatt összesűrűsödtek a feladataim, ezért meg kellett kérnem Pétert, a kollégámat, hogy erre az időszakra legyen a jobb kezem és segítsen be a munkába és a szervezésbe. Szerencsére Péter elvállalta a feladatot és készséges segítőtársam lett az elkövetkező hónapokra. Mikor végre lefektették az új borításokat, elkezdhettük megtervezni a raktárbelsőket. Mivel több raktár is a mi irányításunk alatt volt és méreteiket tekintve különbözőek voltak, nem volt könnyű feladat az összes tárolóhelyiség bebútorozása. Elsősorban salgó polcokra volt szükségünk, a felújítás előttiek – hiába nem voltak olyan öregek – már nem voltak elég stabilak és elhasználódtak. Nem szerettünk volna ugyanattól a cégtől rendelni, hisz ilyen silány minőséget tudtak csak biztosítani, ezért muszáj volt új beszállítót beszereznünk. Ezzel a feladattal Pétert bíztam meg, az ő felelőssége volt találni egy becsületes és szavahihető céget, akikkel hosszabb távú partneri kapcsolatot alakíthatunk ki. A kolléga azonnal nekiállt a feladatnak, de nem volt könnyű dolga, mert az interneten sok, ilyen polcokat forgalmazó vállalatot talált, de pozitív vélemények nélkül nem szerettünk volna vakon rendelni senkitől. Azt találtam ki, hogy megkérdezem a bátyámat, Kornélt, aki egy bútorcégnél dolgozik, hátha tud egy megbízható vállalkozást ajánlani nekünk.
Kornél segítségével ismerhettük meg a RackingLog nevét. A honlapjukról megtudhattuk, hogy salgó polcrendszer forgalmazásával foglalkoznak. Nagyon szépen felépített weblapjuk volt, egyértelmű navigációval és részletes leírásokkal, élvezet volt olvasni. Az igényfelmérés miatt telefonon felvettem velük a kapcsolatot. A beszélgetés során kiderült, hogy egy műszaki csapattal kijönnek hozzánk terepre és megnézik a raktárak adottságait, mivel speciális igényeink vannak. A területvizsgálat után készítik csak el számunkra az árajánlatot és az esetleges tervrajzot. Szimpatikusnak tűnt ez a munkafolyamat és Kornél szavában is bíztam, ezért belementem, hogy kijöjjenek hozzánk felmérni. Egy mindenki számára megfelelő időpontban egyeztünk meg. A cég tartotta az ígéretét és a megbeszélt időben meg is érkeztek. A területek alapos feltérképezése után átbeszéltük, milyen egyedi kéréseink vannak, majd ezeket tudomásul véve távoztak. Egy kis idő múlva meg is kaptuk az ajánlatot, amiben rendkívül vonzó költségeket láthattunk, a felettesem is rábólintott, így nem volt akadálya a rendelés leadásának. Egyik nap kijöttek a cégtől és szerződést kötöttünk, melyben minden érthetően bele volt foglalva, többek között a kiszállítás időpontja is. Mivel az anyagok gyártása a cégnek kis időt vett igénybe, pár hetet várnunk kellett a szállításra, de ez nem is baj, mert addig megszervezhettük a tárolni kívánt eszközök rendszerezését a könnyebb átláthatóság érdekében. Tervet készítettünk arról, hogy a beérkező polcok elhelyezése után mit hol fogunk tartani, hogy logisztikai szempontból minden gördülékenyen működjön majd. Mire érkezett a hívás a RackingLog-tól, hogy elkészültek a polcok, már készen voltunk minden előkészületi munkával. A szerződésben szereplő dátum napján meg is érkezett a polcokat szállító teherautó hozzánk. Mivel a cég biztosította a szerelést végző munkaerőt, nekünk azzal már nem volt problémánk. A kiérkező alkalmazottak a műszaki vezetőségük felügyelete alatt hamar végeztek a munkálatokkal, végig a biztonsági előírásoknak megfelelően dolgozva. A beszállító a kész salgó polcrendszerekre biztosítja a garanciát, még a különböző szerkezeti elemek cseréjét is, ha esetleg arra lesz majd szükség. Öröm volt ezzel a céggel együttműködni, minden igényünket kielégítették és minőségi szolgáltatást biztosítottak, mindenkinek csak ajánlani tudom őket.
A felújítási mizéria a polcok elhelyezésével véget is ért, folytatódhatott tovább a gondtalan munka. Ahogy teltek a hónapok, körvonalazódott a vezetőségben egy újabb raktár nyitásának a gondolata. Ezzel a dologgal az én felelősségem csak nőtt, aminek örültem, hisz szeretem a kihívásokat. Mikor már biztos volt a nyitás és az új helyet is megszerezte a Vízmű, ismét következett egy rövidebb felújítási időszak. Olyan sok munkánk nem volt az új raktárral, mint az előzőekkel, mert majdnem vadonatújan vettük meg, de kisebb átalakításokat ki kellett eszközölni. Ami ismét fontos momentum volt, az a salgó polcrendszer beszerzése. Nem volt kérdés, kiket keresünk meg ezzel a kérésünkkel. A Racking Log ismételten segítségünkre volt a tárolószerkezetek elkészítése és összeszerelése szempontjából. Annyi eltérést eszközöltünk be az előző beszerzéshez képest, hogy gördíthető polcrendszerre volt most szükségünk. Ennek ellenére biztosították a szolgáltatásaikat, alkalmazkodtak a kérésünkhöz.
Az előző metódus szerint történt minden: felmérés – ajánlatküldés – megrendelés – elkészítés – szállítás – összeszerelés. Telefonon mindig elérhetőek voltak, ismételten igyekeztek az igényeink szerint előállítani a polcokat és most is biztosították a TÜV és ISO minősítést. Miután birtokba vehettünk az új raktárat, az alkalmazottaim felpakolták a tárolókra a csöveket és a vízmérő eszközöket, majd elkezdődött itt is a logisztikai munka. Boldog vagyok, hogy ilyen munkahelyem van. Fejlődünk, terjeszkedünk, egyre nagyobb munkaerőre van szükség és megbízható kapcsolatrendszert tudtunk kialakítani más cégekkel. Tudtam, hogy ha legközelebb megint felújításra kerül sor, vagy esetleg kapunk egy új raktárat, a salgó polcrendszer beszerzésével már sosem lesz problémánk, hisz a RackingLog mindig ott lesz, hogy teljesítse a kéréseinket és minőségi, strapabíró tárolórendszerekkel lássa ez a Vízműveket.