Nagyon sok változás van mostanság az életemben. Felmondtam a korábbi munkahelyemen, a pécsi vízműveknél, ugyanis eldöntöttem, hogy eladom a házamat és felköltözök a fővárosba. Tehát lakhelyet és munkahelyet váltok.
Nem vagyok tisztában az ingatlanárakkal, emiatt felkerestem Brigit, az egyik unokatestvéremet, aki ingatlanértékesítéssel foglalkozik és kikértem a véleményét. Brigi legelőször azt kérdezte, hogy minden szükséges papírom megvan ahhoz, hogy a házamat el tudjam adni. A kérdés hallatán meglepődtem, mivel nem tudtam, hogy bármiféle különleges iratra szükség lenne ahhoz, hogy az ingatlanomtól megszabaduljak. Az energetikai tanúsítvány fogalmáról az unokatestvéremtől hallottam először.

Brigi nagyon elfoglalt, emiatt nem részletezte a tanúsítvány megszerzésének menetét, valamint az egésznek a lényegét, inkább elküldte a www.e-tanusitas.eu linket, amelyre kattintva minden lényeges infót beszerezhettem, illetve a cég szolgáltatását igénybe véve pótolhatom a hiányzó iratot. A weboldalról megtudtam, hogy 2012. január 1-től minden eladó épületre, kötelező kiállíttatni az energetikai tanúsítványt. Ennek hiányában semmilyen ingatlan nem adható el.
Nem értettem, hogy erre a tanúsítványra minek is van szükség, azonban az internetes oldal természetesen erre is választ ad: az energetikai tanúsítvány célja a vevők hiteles tájékoztatása az épület, lakás energetikai minőségéről, valamint a szükséges és végrehajtható felújítási javaslatokról, korszerűsítésekről.
A www.e-tanusitas.eu linken elérhető cég nagyon gyors, ugyanis az energetikai tanúsítvány elkészítését 12-24 órán belül elvállalják. Az általuk kiállított irat tíz évig érvényes, mondjuk ez számomra nem igazán érdekes, hiszen nem szeretném megtartani a házat. De mindenképp az ő szolgáltatásukat fogom választani, ugyanis nagyon olcsón dolgoznak: családi házak esetében már bruttó 18.990 forinttól előállítják a tanúsítványt.